Pusat Tahfiz Indera Mahkota harap ihsan orang ramai untuk membantu - Inisiatif KCPbantu - Laman Bantuan Sosial Setempat Rakyat Malaysia

Inisiatif KCPbantu - Laman Bantuan Sosial Setempat Rakyat Malaysia

Saluran setempat memaparkan senarai golongan kurang bernasib baik / B40 / asnaf di Malaysia & Singapura yang memerlukan bantuan. Sumbangan boleh disalurkan terus kepada pemohon berdasarkan maklumat yang terdapat di dalam artikel. Sebarang urusan atau pertanyaan sila emel ke: info@kcpbantu.org

Advertisement Top





Kuantan - Maahad Tahfiz Al-Quran Ibtida Ad-Diniyyah yang beralamat di No 16 Lorong IM2/78, Indera Mahkota 2 memerlukan RM10,000 bagi me...

Pusat Tahfiz Indera Mahkota harap ihsan orang ramai untuk membantu


Kuantan - Maahad Tahfiz Al-Quran Ibtida Ad-Diniyyah yang beralamat di No 16 Lorong IM2/78, Indera Mahkota 2 memerlukan RM10,000 bagi menampung keperluan pelajar sepanjang tahun.

Pengasas maahad berkenaan, Siti Fatimah Teh, 45, berkata, dana berkenaan bertujuan bagi penyediaan hidangan bersahur dan berbuka puasa bagi pelajar dan guru di maahad itu.

Katanya, melalui sumbangan itu pihaknya turut membuka peluang kepada masyarakat yang ingin membuat amal jariah melalui penajaan sama ada berbuka puasa atau bersahur.

“Kami baru setahun setengah beroperasi dan ini adalah sambutan Ramadan kedua bagi pelajar dan guru di sini.

“Kami menggalakkan semua pihak sama ada individu, berkumpulan atau pun syarikat korporat menaja majlis berbuka puasa bagi 24 pelajar yang sedang menuntut di sini termasuk beberapa tenaga pengajar.

“Kami menganggarkan kos sahur dan berbuka adalah kira-kira RM10 seorang sehari, namun ia terpulang dan bergantung kepada mana-mana pihak itu sendiri,” katanya.

Orang ramai yang ingin menyumbang boleh salurkan bantuan ke akaun bank berikut atas nama Maahad Tahfiz Al-Quran Ibtida Ad-Diniyyah atau hubungi mereka:

017-9019529
Progress:

RM50 raised

Goal: RM5000

0 comments:

Kongsi Portal Ini