Pusat tahfiz Tanah Merah mohon sumbangan orang ramai beli van - Inisiatif KCPbantu - Laman Bantuan Sosial Setempat Rakyat Malaysia

Inisiatif KCPbantu - Laman Bantuan Sosial Setempat Rakyat Malaysia

Saluran setempat memaparkan senarai golongan kurang bernasib baik / B40 / asnaf di Malaysia & Singapura yang memerlukan bantuan. Sumbangan boleh disalurkan terus kepada pemohon berdasarkan maklumat yang terdapat di dalam artikel. Sebarang urusan atau pertanyaan sila emel ke: info@kcpbantu.org

Advertisement Top





Tanah Merah - Pondok Tahfiz Padang Bongor, di sini, memohon sumbangan orang ramai untuk membeli van bagi pelbagai kegunaan pelajar pus...

Pusat tahfiz Tanah Merah mohon sumbangan orang ramai beli van


Tanah Merah - Pondok Tahfiz Padang Bongor, di sini, memohon sumbangan orang ramai untuk membeli van bagi pelbagai kegunaan pelajar pusat pengajian agama itu.

Pengerusinya, Muhammad Rusydi Abd Malek berkata, pihaknya memerlukan peruntukan sebanyak RM100,000 bagi membeli sebuah van Toyota Hiace tersebut dengan bayaran bulanan RM1220.


Saham akhirat. Alhamdulillah & berbanyak syukur kepada Allah kerana mengurniakan peluang yang sangat banyak untuk kita beramal.

Justeru itu, marilah kita sama-sama merebut peluang ini, dengan membantu pihak pengurusan Pondok untuk menyediakan van yang selesa kepada semua pelajar mereka, insha-Allah.
“Bagi pembelian van ini, kami menawarkan kepada orang ramai untuk menyumbang dalam bentuk wakaf tunai sebagai sedekah jariah.

“Walaupun sedikit sumbangan yang diberi mengikut kemampuan penderma, insya-Allah, pahala daripada sedekah jariah ini berganda dan berpanjangan,” katanya, semalam.

Muhammad Rusydi memberitahu, walaupun masih banyak lagi keperluan pelajar pondok tahfiz itu, pihaknya tidak mahu gopoh dan cuba mendapatkan sumbangan orang ramai secara berperingkat-peringkat.

Katanya, pondok tahfiz mula mengambil kumpulan pelajar pertama pada Januari 2011 itu berbeza dengan pusat tahfiz biasa kerana menggabungkan tiga disiplin ilmu iaitu pengajian tahfiz, akademik dan pengajian kitab (syariah).

“Insha-Allah kita akan cuba penuhi satu persatu keperluan pelajar. Bagi perbelanjaan harian pelajar, semuanya ditanggung oleh pihak kami termasuk makan minum,” katanya.

Orang ramai boleh salurkan sumbangan ke akaun bank berikut atas nama Pondok Tahfiz Padang Bongor atau hubungi mereka:

019-9244157
Progress:

RM0 raised

Goal: RM500

0 comments:

Kongsi Portal Ini