Harapan keluarga lumpuh kemalangan langgar lari - Inisiatif KCPbantu - Laman Bantuan Sosial Setempat Rakyat Malaysia

Inisiatif KCPbantu - Laman Bantuan Sosial Setempat Rakyat Malaysia

Saluran setempat memaparkan senarai golongan kurang bernasib baik / B40 / asnaf di Malaysia & Singapura yang memerlukan bantuan. Sumbangan boleh disalurkan terus kepada pemohon berdasarkan maklumat yang terdapat di dalam artikel. Sebarang urusan atau pertanyaan sila emel ke: info@kcpbantu.org

Advertisement Top





Batu Pahat - Latib Samsudin, 52 tahun, dan isteri, Ponah Kadiri, 50, diuji apabila anak yang menjadi harapan keluarga, Nur Farah Afiqah, ...

Harapan keluarga lumpuh kemalangan langgar lari


Batu Pahat - Latib Samsudin, 52 tahun, dan isteri, Ponah Kadiri, 50, diuji apabila anak yang menjadi harapan keluarga, Nur Farah Afiqah, 19, terbabit dalam satu kemalangan jalan raya dalam kes langgar lari. 

“Farah rindu dengan kawan-kawannya dan teringin ke kolej semula seperti biasa,” kata Latib, bapa kepada Nur Farah Afiqah, 19, yang terlantar selepas motosikal ditunggangnya terbabit dalam kemalangan dengan kenderaan yang belum dikenal pasti pada 7 September lalu di Lebuhraya PLUS, Pagoh, Muar.

Akibat daripada tragedi ini, Farah kini terlantar di rumah akibat kecederaan parah dan memerlukan penjagaan khusus oleh kedua ibu bapanya. 

Ibunya terpaksa menolak Farah dengan menggunakan kerusi roda ke klinik kesihatan yang terletak kira-kira 1 kilometer dari rumahnya. 

Akibat kemalangan ini juga, Latib dan isteri perlu menanggung kos perubatan yang tinggi termasuk kos ikat gigi melebihi RM1000 dan kos sewa alat bantuan leher dan kepala sebanyak RM1800 untuk 2 bulan.

Orang ramai yang ingin membantu boleh hulurkan sumbangan kepada akaun bank berikut atas nama Poniah Kadiri:

Progress:

RM0 raised

Goal: RM2800

0 comments:

Kongsi Portal Ini