Bintang Mesir & Liverpool Mohamed Salah dakwah imej Islam melalui bolasepak - Inisiatif KCPbantu - Laman Bantuan Sosial Setempat Rakyat Malaysia

Inisiatif KCPbantu - Laman Bantuan Sosial Setempat Rakyat Malaysia

Saluran setempat memaparkan senarai golongan kurang bernasib baik / B40 / asnaf di Malaysia & Singapura yang memerlukan bantuan. Sumbangan boleh disalurkan terus kepada pemohon berdasarkan maklumat yang terdapat di dalam artikel. Sebarang urusan atau pertanyaan sila emel ke: info@kcpbantu.org

Advertisement Top





Anfield, LIVERPOOL: Mohamed Salah telah meningkatkan reputasinya sebagai salah seorang pemain bola sepak handalan dunia yang diminati ...

Bintang Mesir & Liverpool Mohamed Salah dakwah imej Islam melalui bolasepak


Anfield, LIVERPOOL: Mohamed Salah telah meningkatkan reputasinya sebagai salah seorang pemain bola sepak handalan dunia yang diminati bukan sahaja kerana hebat di padang tetapi sifat pemurahnya.

Salah menghadiahkan jersi kepada peminat cilik di Mesir

Baru-baru ini muncul gambar Mohamed Abdel Karim, budak lelaki yang tinggal di Luxor, Mesir dengan memakai baju yang ditulis 'SALAH 10' di belakangnya dengan pena. Bintang Liverpool itu melihat rakaman tersebut di saluran televisyen Arab ONSport dan menghubungi penyampai Mai Helmy, meminta dia untuk mengirim baju baru Liverpool - lengkap dengan 'SALAH 11' di belakang. Helmy kemudian menyampaikan baju itu kepada Mohamed Abdel, yang difilemkan memakainya dengan bangga. Hadiah terbaru Salah tidak mengejutkan, memandangkan sifat amalnya kepada tanah airnya.

Beberapa orang remaja bermain bola di Pusat Belia Mohamed Salah di Mesir.

Datuk Bandar Nagrig, kampung di wilayah Gharbiya Mesir di mana Salah dibesarkan, baru-baru ini mendedahkan sejauh mana bintang berusia 25 tahun itu memberi kembali kepada masyarakatnya. Maher Shetia berkata: "Salah menyoroti kampung kecilnya di peta antarabangsa. Dia juga membina kempen amal dan akan membina sebuah sekolah yang menelan belanja berjuta-juta.


"Ini sebagai tambahan kepada sumbangannya kepada hospital Basioun dengan bilik berhawa dingin lengkap, unit inkubasi dan unit ambulans." Selepas penalti Salah menempah tempat Mesir pada Piala Dunia 2018 pada bulan Oktober, gabenor Gharbiya menamakan semula bekas sekolah Salah sebagai Sekolah Tinggi Industri Basioun 'Mohamed Salah'.

Salah membaca Al-Quran dalam pesawat selepas perlawanan.

Bintang Liverpool itu sebelum ini telah memenangi hati berjuta-juta peminat selepas membintangi perlawanan menentang Tottenham pada hari Ahad lepas, di mana beliau selepas perlawanan pergi ke tempat duduk peminat di hujung padang dan menghadiahkan jersinya kepada seorang peminat muda. Seorang budak lelaki dilihat di kamera memegang tanda kadbod sepanjang perlawanan dengan tulisan: "Mo Salah, bolehkah saya mendapatkan jersi anda?"

Salah menghadiahkan jersi kepada peminat cilik di Stadium Anfield, Liverpool.



Reaksi Salah terhadap peminat muda itu diterima baik oleh peminat di Anfield dan mereka yang menyaksikan secara langsung di televisyen di seluruh dunia. Pemain itu dipuji kerana tindakan serta prestasinya semasa perlawanan, selepas dia menjaringkan dua gol dalam keputusan seri 2-2 dengan Spurs. Salah menjaringkan gol liga ke-20 musim ini, memecah rekod Liverpool, dengan menjadi pemain pertama menjaringkan 20 gol dalam satu musim dalam hanya 25 pertandingan Liga Perdana.


* Impak Mohamed Salah sangat besar sehingga peminat Liverpool membuat lagu khas untuk beliau yang mana mempunyai lirik yang berbunyi "If he scores another few, then I'll be Muslim too." seperti yang diterangkan oleh video di bawah ini:




0 comments:

Kongsi Portal Ini