Kos pembedahan RM45000, bayi hidap penyakit jantung perlukan sumbangan - Inisiatif KCPbantu - Laman Bantuan Sosial Setempat Rakyat Malaysia

Inisiatif KCPbantu - Laman Bantuan Sosial Setempat Rakyat Malaysia

Saluran setempat memaparkan senarai golongan kurang bernasib baik / B40 / asnaf di Malaysia & Singapura yang memerlukan bantuan. Sumbangan boleh disalurkan terus kepada pemohon berdasarkan maklumat yang terdapat di dalam artikel. Sebarang urusan atau pertanyaan sila emel ke: info@kcpbantu.org

Advertisement Top





Alor Setar - RM45,000, itulah kos pembedahan yang diperlukan oleh bayi perempuan berusia 18 yang dijadualkan menjalani pembedahan jantung...

Kos pembedahan RM45000, bayi hidap penyakit jantung perlukan sumbangan


Alor Setar - RM45,000, itulah kos pembedahan yang diperlukan oleh bayi perempuan berusia 18 yang dijadualkan menjalani pembedahan jantung kali kedua pada hujung tahun ini di Institut Jantung Negara (IJN) Kuala Lumpur.

Maizun Din, 42, berkata, anaknya, Nurul Dhia Raisha Maizun dikesan menghidap penyakit jantung Comolete Atrioventricular Septal Defect With Mild Hypoplastic Aortic Arch semasa dia berusia seminggu di Hospital Sultanah Bahiyah, Alor Setar.

Difahamkan, Nurul Dhia Raisha pernah menjalani pembedahan kali pertama ketika berusia tiga bulan di IJN dan kos pembedahan bagi merawat masalah jantungnya adalah sebanyak RM25,000.

Sebahagian besar kos itu ditanggung oleh kerajaan selepas pasangan itu membuat rayuan kerana tidak mampu membayar kos tersebut.

Pembedahan kali kedua ini juga akan dilakukan di tempat yang sama, namun kos yang diperlukan adalah RM45,000.

Maizun bagaimanapun tidak berkemampuan untuk membayar kos pembedahan itu kerana dia hanya bekerja mengambil upah menjual ayam goreng di sekitar Pekan Pokok Sena dengan pendapatan yang tidak menentu. Tambahan pula, ada dua lagi anaknya yang berusia 11 dan 7 tahun perlu ditanggung.

Selain itu, Nurul Dhia Raisha juga bergantung pada susu khas yang bernilai RM80 setin dan memerlukan lebih kurang enam hingga tujuh tin setiap bulan. Maizun dan isterinya, Murlina amat berharap anaknya kembali sihat seperti bayi-bayi lain.

Orang ramai yang sudi membantu boleh menyalurkan sumbangan menerusi akaun bank berikut milik Murlina Mohd Zuri atau menghubungi Maizun di talian:

013-9347785
Progress:

RM0 raised

Goal: RM500

0 comments:

Kongsi Portal Ini