Buntu cari dana RM50K kos perubatan isteri hidap kanser limfoma - Inisiatif KCPbantu - Laman Bantuan Sosial Setempat Rakyat Malaysia

Inisiatif KCPbantu - Laman Bantuan Sosial Setempat Rakyat Malaysia

Saluran setempat memaparkan senarai golongan kurang bernasib baik / B40 / asnaf di Malaysia & Singapura yang memerlukan bantuan. Sumbangan boleh disalurkan terus kepada pemohon berdasarkan maklumat yang terdapat di dalam artikel. Sebarang urusan atau pertanyaan sila emel ke: info@kcpbantu.org

Advertisement Top





Pendang - "Saya terdesak untuk membeli ubat kanser preskripsi berjumlah RM50,000 kerana saya tidak bekerja dan suami saya bekerja s...

Buntu cari dana RM50K kos perubatan isteri hidap kanser limfoma


Pendang - "Saya terdesak untuk membeli ubat kanser preskripsi berjumlah RM50,000 kerana saya tidak bekerja dan suami saya bekerja sendiri," kata Norsafidawatti Mohd Zuki, 33.

Surirumah itu telah didiagnosis dengan kanser limfoma tahap 4 sejak kelahiran anak kedua, Muhammad Adrian Rifqi Mohamad Hafizh, 4.

Pada masa itu dia sering demam dan batuk, tetapi hanya menerima rawatan di Klinik Kesihatan Sungai Tiang sebagai tambahan kepada rawatan tradisional.

Katanya, dia mengesyaki sesuatu apabila dia melihat benjol di lehernya yang menyebabkan dia membuat pemeriksaan di Hospital Sultanah Bahiyah Alor Setar.

"Doktor mengambil sampel darah untuk mengetahui penyakit saya dan diberitahu mengenai kanser dua bulan kemudian.

"Sejak itu, kesihatan saya menurun termasuk berat badan dari 40kg hingga 30kg, dan saya tidak larat melakukan kerja rumah," katanya di rumahnya di Kampung Kebun 4 Relong, Sungai Tiang.

Norsafidawatti berkata beliau kerap menjalani kemoterapi dan radioterapi di HSB.

Doktor juga memberi ubat kanser dan mengesahkan penyakit itu tersebar ke jantung dan paru-paru.

"Pakar itu mencadangkan saya mendapatkan wang RM50,000 untuk membeli dos suntikan kanser, tetapi saya tidak mampu.

"Pendapatan suami (Muhamad Hafizh Abd Rashid, 33) tidak menentu untuk menyokong keluarga kami termasuk tiga kanak-kanak berumur antara enam dan enam," katanya.

Norsafidawatti berkata dia kelihatan sihat, tetapi tidak dapat melakukan kerja seperti biasa tetapi kini bergantung kepada keluarga dan suami untuk melakukan kerja rumah.

"Saya harap seseorang boleh membantu saya membayar kos suntikan. "Saya hanya bergantung kepada bantuan bulanan Lembaga Zakat Kedah," katanya.

Derma boleh disalurkan ke akaun bank berikut atas nama Norsafidawatti seperti berikut:

Progress:

RM0 raised

Goal: RM50000

0 comments:

Kongsi Portal Ini