OKU pohon bantuan orang ramai untuk selesai tunggakan bil RM8,000 - Inisiatif KCPbantu - Laman Bantuan Sosial Setempat Rakyat Malaysia

Inisiatif KCPbantu - Laman Bantuan Sosial Setempat Rakyat Malaysia

Saluran setempat memaparkan senarai golongan kurang bernasib baik / B40 / asnaf di Malaysia & Singapura yang memerlukan bantuan. Sumbangan boleh disalurkan terus kepada pemohon berdasarkan maklumat yang terdapat di dalam artikel. Sebarang urusan atau pertanyaan sila emel ke: info@kcpbantu.org

Advertisement Top





Kuantan - Orang kurang upaya, Abd. Latib Othman, 55, merayu kepada orang ramai untuk mendapatkan bantuan dalam menjelaskan tunggakan sewa...

OKU pohon bantuan orang ramai untuk selesai tunggakan bil RM8,000


Kuantan - Orang kurang upaya, Abd. Latib Othman, 55, merayu kepada orang ramai untuk mendapatkan bantuan dalam menjelaskan tunggakan sewa selama 19 bulan melebihi RM8,000.

Bapa kepada tiga berkata dia telah menganggur sejak awal April 2016 selepas berhenti bekerja kerana masalah kesihatan termasuk tekanan darah tinggi.

"Saya telah berusaha untuk mencari kerja tetapi hingga hari ini sukar untuk mendapatkannya kerana masalah umur dan kesihatan," katanya lagi.

Abd. Latib, yang diklasifikasikan sebagai orang kurang upaya kerana kecacatan fizikal akibat masalah kakinya, berkata keluarganya sekarang hanya bergantung pada bantuan bulanan dari Jabatan Kebajikan Masyarakat (RM350).

Beliau berkata beliau kini tinggal bersama isterinya, Zarina Hassan, 54, dan anak bongsu, Nurul Faiqah Hani, 15, berada di rumah sewa manakala dua lagi anaknya masih belajar di institusi pengajian tinggi.

"Isteri saya mempunyai penyakit Lumpuh Benign Payudara dan anak bongsu saya mempunyai Sindrom Nephorotik kronik," katanya.

Beliau berkata bantuan yang diterima daripada JKM tidak mencukupi untuk menampung bil sewa, air dan elektrik dan untuk menampung perbelanjaan harian.

"Saya sangat memerlukan bantuan itu dalam masa terdekat untuk selesaikan tunggakan bil air dan
elektrik, "katanya.

Orang yang ingin membantu keluarga boleh melakukannya melalui akaun berikut bagi pihak Abd. Latib atau hubungi beliau:

013-9490106
Progress:

RM0 raised

Goal: RM8000

0 comments:

Kongsi Portal Ini