'RM5 pun Alhamdulillah' Wanita OKU rayu bantuan rawatan jangkitan di kaki - Inisiatif KCPbantu - Laman Bantuan Sosial Setempat Rakyat Malaysia

Inisiatif KCPbantu - Laman Bantuan Sosial Setempat Rakyat Malaysia

Saluran setempat memaparkan senarai golongan kurang bernasib baik / B40 / asnaf di Malaysia & Singapura yang memerlukan bantuan. Sumbangan boleh disalurkan terus kepada pemohon berdasarkan maklumat yang terdapat di dalam artikel. Sebarang urusan atau pertanyaan sila emel ke: info@kcpbantu.org

Advertisement Top





Alor Setar - Setiap manusia memang berbeza ujian yang Allah bagi. Perkongsian daripada seorang wanita yang menggunakan nama Chinta Kase...

'RM5 pun Alhamdulillah' Wanita OKU rayu bantuan rawatan jangkitan di kaki


Alor Setar - Setiap manusia memang berbeza ujian yang Allah bagi. Perkongsian daripada seorang wanita yang menggunakan nama Chinta Kaseh Sabryna pastinya membuatkan setiap yang membaca tersentuh hati.

Apakan tidak dengan keadaan kaki yang bengkak bernanah, dia hanya menaiki Grab ke sebuah Hospital di Utara untuk mendapatkan rawatan dengan menggendong anak yang masih kecil.

Ya Allah sakit sangat, berjam dah tunggu dekat kecemasan ni, permudahkan segala urusan. Saya datang naik Grab saja. Kalau kena tahan suami kena jaga anak la, kot ada nk bantu keluarga saya, saya bagi no akaun bank di bawah. Dapat ringankan beban saya, RM5 pun dah cukup bermakna untuk beli makanan anak dan bayar Grab. Saya minta maaf sangat atas semua ni, tak niat nak susahkan siapa-siapa.

Dalam respon komen yang dibuat menurut wanita yang dikenali sebagai Sabrina itu, kakinya berkeadaan begitu setelah mengalami kemalangan. Doktor terpaksa mengambil isi daripada bahagian betis untuk tampal pada tempat yang luka.

Namun kerana ada luka pada tapak kakinya, selain mempunyai besi dan skru menyebabkan bahagian tersebut terkena jangkitan kuman dan menyebabkan ia membengkak dan bernanah.


Lebih menyedihkan rupanya Sabrina juga merupakan OKU. Melalui posting Facebooknya dia turut memaparkan kad OKU miliknya kerana ada warganet yang turut bertanyakan alamat rumah tempat dia tinggal.

Dalam posting terbaru yang dibuat oleh Sabrina, dia berharap ubat tahan sakit yang dibekalkan oleh hospital dapat bertahan dan akan dimasukkan ke wad di Hospital Universiti Sains Malaysia (HUSM) Kubang Kerian kerana keadaan kakinya yang semakin teruk.

Ya Allah sakit penghapus dosa, harap ubat tahan sakit cukup sampai 20 hari bulan ini. Lepas pada itu masuk wad di HUSM Kubang Kerian. Kaki bengkak sampai naik hitam, sakit sangat.

Orang ramai yang bermurah hati ingin ingin meringankan beban Sabrina dan keluarganya boleh menyalurkan bantuan ke akaun bank berikut atas nama Sabrina Binti Md Isa atau hubunginya:

019-5057436
Progress:

RM0 raised

Goal: RM5000



blog counter views

0 comments:

Kongsi Portal Ini