Terlantar akibat kemalangan, ibu berdoa agar anak lelaki harapannya pulih - Inisiatif KCPbantu - Laman Bantuan Sosial Setempat Rakyat Malaysia

Inisiatif KCPbantu - Laman Bantuan Sosial Setempat Rakyat Malaysia

Saluran setempat memaparkan senarai golongan kurang bernasib baik / B40 / asnaf di Malaysia & Singapura yang memerlukan bantuan. Sumbangan boleh disalurkan terus kepada pemohon berdasarkan maklumat yang terdapat di dalam artikel. Sebarang urusan atau pertanyaan sila emel ke: info@kcpbantu.org

Advertisement Top





Batu Pahat - "Anak saya terlantar sakit dengan lehernya yang ditebuk untuk melancarkan pernafasan," kata Najra Zainal, 55, an...

Terlantar akibat kemalangan, ibu berdoa agar anak lelaki harapannya pulih


Batu Pahat - "Anak saya terlantar sakit dengan lehernya yang ditebuk untuk melancarkan pernafasan," kata Najra Zainal, 55, anaknya, Muhd ​​Ariss Muhd ​​David, 16, yang terlibat dalam kemalangan jalan raya pada 16 Jun.

Ibu berumur 10 tahun itu berkata keluarganya, yang tinggal di Kampung Sri Pantai, Senggarang, di sini, menerima kebimbangan serius apabila anak kesembilannya terlantar selama lima bulan.

Beliau berkata anaknya cedera parah di kepala dan telah menerima rawatan di Hospital Batu Pahat selama hampir sebulan.

"Muhd Ariss sedang menunggang motosikal bertembung dengan motosikal lain dalam kemalangan di sebuah kampung berhampiran. Doktor mengatakan Muhd ​​Ariss mempunyai peluang untuk pulih tetapi ia akan mengambil masa.

"Buat masa ini keluarga kami menjaga dia secara berputar termasuk memberikan susu, membersihkannya dan menyediakan penjagaan asas seperti yang disarankan oleh doktor.

"Perbelanjaan Muhd ​​Ariss adalah sehingga RM2,000 sebulan termasuk kos membeli lampin pakai buang dan susu khas.

Difahamkan oleh doktor bahawa ahli keluarga termasuk suaminya, Muhd ​​Daud Mistan, 57, yang bekerja sebagai nelayan sentiasa mencari pendapatan tambahan, "katanya semalam.

Najra berkata mereka hanya menerima RM300 bantuan bulanan daripada Jabatan Kebajikan Masyarakat.

"Setiap hari saya berdoa agar Muhd ​​Ariss akan pulih kerana dia adalah anak yang bertanggungjawab dan bersedia untuk berkorban untuk keluarganya.

"Dia hanya bersekolah hingga tingkatan 3 kerana dia mahu membantu meringankan beban keluarga dengan bekerja sebagai pembantu di gerai.

"Walaupun upah hariannya hanya RM30, dia memberikannya kepada keluarga," katanya. Orang ramai yang bermurah hati ingin membantu boleh berbuat demikian.

Progress:

RM0 raised

Goal: RM2000



blog counter views

0 comments:

Kongsi Portal Ini