Pemuda rayu bantuan sebanyak RM60k untuk rawatan kanser darah - Inisiatif KCPbantu - Laman Bantuan Sosial Setempat Rakyat Malaysia

Inisiatif KCPbantu - Laman Bantuan Sosial Setempat Rakyat Malaysia

Saluran setempat memaparkan senarai golongan kurang bernasib baik / B40 / asnaf di Malaysia & Singapura yang memerlukan bantuan. Sumbangan boleh disalurkan terus kepada pemohon berdasarkan maklumat yang terdapat di dalam artikel. Sebarang urusan atau pertanyaan sila emel ke: info@kcpbantu.org

Advertisement Top





Johor Bahru - Mohon sumbangan ikhlas buat saudara Muhammad Khairul Syafiq bin Azmi yang sangat memerlukan bantuan bagi kos rawatan kanse...

Pemuda rayu bantuan sebanyak RM60k untuk rawatan kanser darah


Johor Bahru - Mohon sumbangan ikhlas buat saudara Muhammad Khairul Syafiq bin Azmi yang sangat memerlukan bantuan bagi kos rawatan kanser darah diffuse large b-cell lymphoma stage 4 di Hospital Sultanah Aminah Johor.

Rawatan yang perlu dijalankan ialah chemotherapy - bahagian otak sahaja (8 cycle) dan stem cell transplant (pemindahan sum sum tulang) + anti cancer. Kalau tak dapat sumbang, minta tolong kongsikan pun boleh, mana tahu terselit juga rezeki buatnya.

Setiap orang pasti pernah sakit, baik orang kaya ataupun orang miskin. Secerdas apapun menjaga kesihatan, pasti sesekali rasa sakit pernah menghampiri kita. Setiap manusia sudah ditakdirkan Allah SWT untuk merasakan sihat dan sakit.

Kerananya, jangan pernah putus asa bila diuji dengan penyakit. Setiap penyakit pasti ada ubatnya. Sebaik-baik orang yang sakit tentu orang yang mampu bersabar dan terus berusaha berdoa dan mengubatinya.

Doa Untuk Orang Sakit

أَذْهِبِ الْبَأْسَ. رَبَّ النَّاسِ. وَاشْفِ أَنْتَ الشَّافِي. لاَ شِفَاءَ إِلاَّ شِفَاؤُكَ. شِفَاءً لاَ يُغَادِرُ سَقَمًا
Adz hibil ba’tsa robbannaasi Wasyfi Antasysyaafiiy Laa syifaa a illaa syifaa uka Syifaa an laa yughoodiru saqoman.

Ertinya:
Hilangkanlah penyakitnya, wahai Tuhan manusia! Berilah kesembuhan kerana Engkaulah Penyembuh (segala penyakit). Tiada kesembuhan kecuali kesembuhan-Mu, yaitu kesembuhan yang tidak meninggalkan penyakit.

Hadith dari Uthman Bin Affan (Doa ini lebih kepada mendoakan diri sendiri ketika sakit)
Dari Utsman bin Abil ‘Ash bahawasanya ia pernah mendatangi Nabi shallallahu ‘alaihi wasallam sedangkan ketika itu ia sedang sakit yang hampir mematikannya. Lalu Rasulullah shallallahu ‘alaihi wasallam berkata letakkanlah/usapkanlah tangan kananmu (pada bahagian yang sakit) sebanyak tujuh kali sambil berdoa (berikut):

Doa Orang sakit

بِسْمِ اللهِ بِسْمِ اللهِ بِسْمِ اللهِ أَعُوذُ بِعِزَّةِ الله وَقُدْرَتِهِ مِنْ شَرِّ مَا أَجِدُ وَأُحَاذِرُ
"Bismillahi Bismillahi Bismillahi, A'udzu bi 'izzatillah, Wa Qudrotihi Min Syarri Maa Ajidu Wa Uhaadziru."

Ertinya:
“Bismillah bismillah bismillah, aku berlindung kepada Allah dari kejahatan (sakit) yang aku dapati dan aku khawatirkan.”

Lalu Uthman berdoa dengan doa tersebut dan dihilangkan sakitnya oleh Allah. Ia sentiasa menganjurkan keluarga dan orang-orang untuk sentiasa berdoa dengan doa tersebut (HR. Muslim, Abu Daud dan Ibnu Majah)

Orang ramai yang ingin membantu boleh salurkan sumbangan ke akaun bank berikut atas nama Siti Nur Syafiqah binti Azmi:

Progress:

RM0 raised

Goal: RM60000



blog counter views

0 comments:

Kongsi Portal Ini