Hidap sindrom Apert, adik Nur Ardhania Firha perlu bantuan RM46,800 - Inisiatif KCPbantu - Laman Bantuan Sosial Setempat Rakyat Malaysia

Inisiatif KCPbantu - Laman Bantuan Sosial Setempat Rakyat Malaysia

Saluran setempat memaparkan senarai golongan kurang bernasib baik / B40 / asnaf di Malaysia & Singapura yang memerlukan bantuan. Sumbangan boleh disalurkan terus kepada pemohon berdasarkan maklumat yang terdapat di dalam artikel. Sebarang urusan atau pertanyaan sila emel ke: info@kcpbantu.org

Advertisement Top





Kuala Lumpur - Seorang kanak-kanak istimewa, Nur Ardhania Firha yang menghidap sindrom Apert memerlukan bantuan kos perubatan RM46,800 b...

Hidap sindrom Apert, adik Nur Ardhania Firha perlu bantuan RM46,800


Kuala Lumpur - Seorang kanak-kanak istimewa, Nur Ardhania Firha yang menghidap sindrom Apert memerlukan bantuan kos perubatan RM46,800 bagi menjalani pembedahan di Pusat Perubatan Universiti Malaya (PPUM) pada 20 Julai depan.

Sindrom Apert yang dialami kanak-kanak berusia tiga tahun itu adalah dalam kategori yang sangat jarang terjadi pada individu lain pada nisbah 1 dalam 200,000.


Sindrom Apert adalah sejenis gangguan kongenital yang dicirikan oleh kecacatan tengkorak, muka, tangan dan kaki. Gangguan dalam perkembangan janin menimbulkan kesan yang berpanjangan dan meluas.

Tulang kranial terjejas, serupa dengan sindrom Crouzon dan sindrom Pfeiffer. Craniosynostosis berlaku apabila tengkorak janin dan tulang muka terlalu cepat menyatu di rahim, sehingga mengganggu pertumbuhan tulang yang normal.

Menjenguk ke posting bapa kanak-kanak tersebut iaitu Mohd Fiqri Buang, dua keping gambar Nur Ardhania atau mesra dipanggil Nia atau Firha itu dimuat naik yang kelihatan sedang mendapatkan rawatan di hospital.


Ibu Nia iaitu Aisyah Yusof turut berkongsi cara melakukan sumbangan yang perlu disalurkan menerusi akaun Affin Bank Berhad kerana akaun Maybank miliknya telah disekat.

Maaf semua. Akaun Maybank kami suami isteri sudah kena sekat lagi. Dah cuba buat akaun semasa tetapi dari semalam service unavailable. Seperti yang anda tahu, akaun semasa boleh buat sendiri tak perlu ke bank. Tapi ibu pergi juga ke bank semalam. Masa pergi di kaunter pun sama juga tapi Alhamdulillah, sedikit sahaja lagi.

Firha pelik dah sehari ini tengok air mata ibu asyik mengalir saja. "Ape ibu angish". Baby...Ramai orang sayang awak. 20/7 kurang sebulan dari sekarang. Ibu takut. Tapi ibu tahu, ibu tak sendiri. Ibu ada Allah, ada family dan ada kalian.

Terima kasih semua. Ibu memang hati tisu. Korang hantar resit transfer pun ibu nangis. Allah takkan uji lebih dari apa yang kita mampu. In Sha Allah. Itu janji Allah. Semangat!!!

Orang ramai yang ingin membantu boleh hulurkan sumbangan ke akaun bank berikut atas nama Mohd Fiqri bin Buang:

Aisyah Yusof
Progress:

RM0 raised

Goal: RM46800



blog counter views

0 comments:

Kongsi Portal Ini