Derita empat tahun, pemuda terlantar sakit akibat barah darah perlukan bantuan - Inisiatif KCPbantu - Laman Bantuan Sosial Setempat Rakyat Malaysia

Inisiatif KCPbantu - Laman Bantuan Sosial Setempat Rakyat Malaysia

Saluran setempat memaparkan senarai golongan kurang bernasib baik / B40 / asnaf di Malaysia & Singapura yang memerlukan bantuan. Sumbangan boleh disalurkan terus kepada pemohon berdasarkan maklumat yang terdapat di dalam artikel. Sebarang urusan atau pertanyaan sila emel ke: info@kcpbantu.org

Advertisement Top





Johor Bahru - Orang ramai diminta untuk tampil menderma kepada seorang pemuda yang menderita barah darah. Diharapkan masyarakat penyayang d...

Derita empat tahun, pemuda terlantar sakit akibat barah darah perlukan bantuan


Johor Bahru - Orang ramai diminta untuk tampil menderma kepada seorang pemuda yang menderita barah darah. Diharapkan masyarakat penyayang dan pemurah dapat meringankan beban Muhamad Nasrullah yang telah menderita penyakit ini selama hampir empat tahun.

Lebih memilukan, lelaki berusia 21 tahun itu hanya mampu berbaring di atas katil di Hospital Sultanah Aminah selain kelihatan lemah dan tidak berdaya.

Bapa pesakit, yang dikenali sebagai Abd Halim, tidak dapat bekerja kerana dia harus menjaga Nasrullah sepenuh masa dengan hanya wang pencen.

Kerjasama di kalangan warganet yang juga bersimpati dengan keadaan pemuda terbabit. Rata-rata, netizen mempercayakan doa agar Nasrullah diberi kesembuhan dan mempermudah urusan menghadapi ujian.

Leukemia merupakan barah pada darah atau sum-sum tulang di mana sel darah putih, leukocyte, berganda secara luar biasa. Antara simptomnya ialah kerap demam, sejuk dan berpeluh malam, kerap dijangkiti penyakit, mudah lebam serta kerap pengsan.

Sayu melihat keadaan pemuda ini. Semoga dia terus kuat melawan penyakitnya dan memperoleh keajaiban penyembuhan seperti sebelumnya.

Tiada daya upaya ku sebagai hambamu melainkan dengan pertolonganmu. Ya Allah di hari Jumaat yang penuh barokah ini, muliakanlah insan-insan/hambamu yang senantiasa mendoakan dan menginfaq buat adik Muhammad Nasrullah bin Abd Halum berusia 21 tahun yang menghidap kanser darah selama hampir 4 tahun. 

Lapangkanlah hati mereka, bahagiakanlah keluarga mereka, luaskan rezekinya seluas lautan yang engkau ciptakan. 

Mudahkan segala urusan mereka, kabulkan cita-cita mereka. Bagi sahabat-shabat yang ingin menyumbang boleh terus salurkan ke akaun bank bapa pemuda ini iaitu Abd Halim bin Ramli atau hubunginya di talian berikut:

019-7177280
Progress:

RM300 raised

Goal: RM3000



blog counter views

0 comments:

Kongsi Portal Ini