Dugaan bayi hidap penyakit Hydrocephalus, ibu redha dengan cabaran - Inisiatif KCPbantu - Laman Bantuan Sosial Setempat Rakyat Malaysia

Inisiatif KCPbantu - Laman Bantuan Sosial Setempat Rakyat Malaysia

Saluran setempat memaparkan senarai golongan kurang bernasib baik / B40 / asnaf di Malaysia & Singapura yang memerlukan bantuan. Sumbangan boleh disalurkan terus kepada pemohon berdasarkan maklumat yang terdapat di dalam artikel. Sebarang urusan atau pertanyaan sila emel ke: info@kcpbantu.org

Advertisement Top





Gua Musang - "Saya berusaha menjaganya (Suni Angun Abdullah) dengan kasih sayang kerana dia adalah rahmat dari Allah," kata Wan R...

Dugaan bayi hidap penyakit Hydrocephalus, ibu redha dengan cabaran



Gua Musang - "Saya berusaha menjaganya (Suni Angun Abdullah) dengan kasih sayang kerana dia adalah rahmat dari Allah," kata Wan Rosnani Wan Yusof, 41, yang gigih menjaga bayi perempuan yang menderita penyakit yang menyebabkan kepalanya membesar (Hydrocephalus).

Wan Rosnani, yang tinggal di Kampung Batu Dua, Kuala Nerus, dekat sini, berkata hidupnya penuh dengan cabaran kerana anak kesembilan itu sakit.

"Enam anak tinggal dengan bekas suami mereka setelah kami berpisah dua tahun lalu. Suami baru saya sekarang hanya mengambil upah menoreh getah dan memperoleh sekitar RM500 sebulan hanya untuk perbelanjaan makanan.

"Keperitan hidup menyebabkan dua anak di bawah jagaan saya berusia 14 dan 17 tahun tidak dapat bersekolah," katanya ketika ditemui hari ini.

Menurutnya, dia menangis setiap kali Suni Angun menangis, terutama pada waktu malam sehingga dia tidak dapat tidur.

"Ketika saya hamil enam bulan, doktor memberitahu saya bahawa kepala anak itu mempunyai air, dan bibirnya terkelupas. Apa lagi yang boleh saya lakukan," katanya.

Sementara itu, Ahli Dewan Undangan Negeri Galas, Mohd Syahbuddin Hashim tampil untuk memberi sumbangan dan akan berusaha mendapatkan bantuan yang sewajarnya.

"Saya harap pihak berkuasa dapat membantu sehingga kita dapat membantu menyembuhkan penyakit anak istimewa ini," katanya.

Orang yang ingin menolong boleh menyalurkan sumbangan ke akaun bank berikut atas nama Wan Rosnani Wan Yusof, atau menghubunginya:


016-7434121
Progress:

RM370 raised

Goal: RM5000



blog counter views

0 comments:

Kongsi Portal Ini